Noord west Spanje, mei 2013

12 oktober 2013

Vrijdag 24 mei om 6 uur vertrokken naar de eerste stop  hotel  Domaine de Leyre in Salles. Veel file in België, drukke periferique met een waterval van een brug na regen, hagelbui en nog veel meer regen. Dwars door Orléans, (8,5gr) na afgesloten A10 door ongeluk. Om 7 uur in Salles waar we heerlijk gegeten en geslapen hebben.

zaterdag 25 mei om 8.15 vertrokken (9gr), per ongeluk voor 40€ getankt. onze 1e cortado in Zarautz aan het strand, gelukkig even droog.

Zarautz

Langs de kust naar Zumaia, leuk plaatsje, zonnetje!SAM_0241

via Castro-urdiales voor de lunch, langs Laredo, naar hotel La Casona de Revolgo in Santillana del Mar.Leuk oud plaatsje waar het feest was, en natuurlijk heerlijke pinchos.SAM_0246SAM_0249SAM_0250en een mooi oud klooster bezocht.

Zondag 26 mei na ontbijt richting Comillas aan zee waar de bootjes droog liggen en een meisje op een paard wordt gefotografeerd ter ere van haar communiefeest.haven Comillas         communiefeestje   Alex op bank met  Gaudi

Bezoek aan La capricho, huis van Gaudihet huis van Gaudi   Alex en Gaudi

Van Comillas naar San Vicente de la Barqueraeven zonder zeewater

's avonds in Santillana del Mar lekker menu met fles wijn genomen in restaurant Villas.

Maandag 27 mei rustig aan via mooie bergweg en bezoek aan Carmona, waar ze hele speciale klompen maken en ze ook dragen. Dit klompenmaker in Carmona     Carmona  zijn klompen met hakken. Tussen de middag lunch in Potes in de zon, op marktje verkopen ze de klompen bijzondere klompen. We overnachten in Mieses, hotel Pasda El Bosque, we hebben een kamer met balkon en een prachtig uitzicht op de Picos.uitzicht vanaf balkon op onze kamer de laatste krentebollen gegeten, wijntje erbij en 2 delen killing gekeken.

Dinsdag 28 mei, heerlijk geslapen en wakker geworden met zicht op de besneeuwde Picos. Na een lekker ontbijt met door de eigenaar zelfgebakken pancakes op weg naar de kabelbaan Fuente Dé. de kabelbaan gaat van 900 naar 1800 meter hoogte. uitzicht boven op de bergBovenop de berg sneeuwt het en er staat een harde ijskoude wind, we hebben nog geprobeerd een stuk te wandelen, maar dat viel niet mee.lopend in de sneeuw    ijskoud boven jammer, maar wel een bijzondere ervaring om zo door de sneeuw te lopen.

Daarna bij Brez een stevige wandeling gemaakt met een hoogteverschil van 270 meter, mooie wandeling met aan het eind een zeer steile afdalingwandeling bij Brez     Camaleño   route wandeling

daarna wijntje op terras in Potes met de zon in de regen. na een menuutje in Potes 's avonds weer 2 delen killing en lekker slapen